Michel Jongeneelconcept / art director

Als conceptmaker en art director werk ik zo’n 20 jaar voor reclamebureaus, online-bureaus én rechtstreeks voor adverteerders. In teamverband werk ik samen met een aantal gerenommeerde copywriters en (online)strategen. Daarnaast ben ik ook ’los’ inzetbaar voor conceptontwikkeling, art-direction, online visual design en vormgeving. Mijn specialisme is cross-mediale communicatie, zowel on- als offline.

Communicatie moet relevant, eenduidig en impactvol zijn. Alleen communicatie die verrast, zet mensen aan tot actie. Of het nu gaat om een actie in de digitale óf de fysieke wereld. Dát is waar het voor mij om draait.

Red Bull
Red Bull geeft je vleugels! Door de jarenlange sponsoring van alleen zeer opvallende extreme sporten is dit een uitermate succesvol energydrankje geworden, met een jaarlijkse verkoop van meer dan 4 miljard blikjes. Van Cliff Diving, Formule 1, the Red Bull Air Races tot het voorlopige hoogte punt; The longest Freefall van Felix Baumgartner.

Het Rijksmuseum
Door een consistente marketing en pr strategie heeft het Rijksmuseum na alle ophef over de jarenlange bouwellende en alle kostenoverschrijdingen zich in een korte tijd teruggeplaatst in de hoofden en de harten van de Nederlanders. Ook heeft het Rijks een plek weten te veroveren in de top-5 van de musea wereldwijd. Goed voor Nederland, geweldig voor Amsterdam!

HelloFresh
De merkfilosofie van HelloFresh wordt door alle kanalen doorgevoerd. Van de Freshbox zelf, de producten, de kookinstructies, de atl en btl communicatie, de website, het callcenter, tot en met de koerier die de Freshbox komt afleveren… het telt allemaal bij elkaar op! HalloFresh is verrassend, vers, lekker, gemakkelijk, gezond, passievol én duurzaam. Ik ben fan en kwam er pas na enige tijd achter dat dit bedrijf 2,6 miljard euro waard is… knappe communicatie!

www.michelconcept.nl

← Terug naar Brandmeister-team