Mark Fekkesinternal branding

Een merk is véél meer dan een naam, een logo, een huisstijl en advertenties. De manier waarop consumenten en afnemers naar een merk kijken wordt minstens zo sterk bepaald door de kwaliteit van de dienstverlening of producten, de service of de manier waarop medewerkers over het merk praten – of dat nu op social media is, tijdens presentaties of op verjaardagsfeestjes. Maar hoe zorg je er nu voor dat juist díe kracht van het merk goed wordt ingezet? Dat medewerkers enthousiaste, kundige merkbouwers worden? En dat de manier waarop ze het merk in de wereld zetten, eenduidig en consistent is? Het laatste decennium is er een sterke verschuiving opgetreden die internal branding in het hart van branding strategieën van bedrijven als Starbucks, Google en Zappos heeft geplaatst. Deze innovatieve, ‘game changing’ organisaties geloven dat waarachtige, duurzame merkkracht vooral voortkomt uit het mobiliseren en activeren van de harten en hoofden van de medewerkers. Zij geloven dat ’the brand on the outside is a true reflection of the brand on the inside’.

Mark Fekkes (1962) is al sinds 2000 actief op het gebied van internal branding en heeft een indrukwekkende staat van dienst op dit gebied, onder meer door internal branding projecten bij Yacht, Essent en Coöperatie VGZ. Hij zet de expertise die hij bij grotere bedrijven heeft opgebouwd in toenemende mate in voor het MKB.

← Terug naar Brandmeister-team