Gemma Veelcreative / strategist

Gemma Veel deed een paar jaar Academie voor Kleinkunst en werkte zes jaar als zelfstandig casting director voordat ze via enkele omwegen in de communicatiebranche terechtkwam. Ze deed van zich spreken toen ze in Londen bij Comic Relief werkte (1996/97) en daar het thema voor Red Nose Day 1997 bedacht. Terug in Nederland werkte Gemma onder meer bij reclamebureau BSUR als creatief Brand Experience en Red Cell Not Just Film. Bij dat laatste bureau was ze medeverantwoordelijk voor het 3Fm-concept dat een gouden Effie ontving. Ze bedacht met collega‚Äôs het Glazen Huis. Daarna was ze van 2008 tot 2010 creative director bij Etcetera Live! waar zij, volledig ‘buiten de box’ natuurlijk, merken tot leven bracht. Vanaf 2006 is Gemma ook partner bij Veel Meubelstukken bv en bedenkt ze legendarische feesten, waarvoor ze diverse Gouden Kabouters (brancheprijs voor de beste feesten) in de wacht sleepte. De afgelopen tijd was ze creatief directeur bij Quince, een digital retail bureau.Omdat ze vindt dat een creatief zichzelf continu moet voeden met inspiratie, organiseerde ze mede, vanuit haar communicatieadviesbureau Tadaaa, reisjes waarin nieuwe impulsen, concepten en trends centraal staan. Gemma doceert en geeft daarnaast lezingen op aanvraag.

www.tadaaa.nl

← Terug naar Brandmeister-team